Journey Offices & Spaces: plezierig werken in het hart van Arnhem

Het oude pand van V&D in Arnhem wordt de eerste Journey Offices & Spaces, een nieuw kantoorconcept van UTOO, een joint venture tussen Unifore en The Office Operators. Het gebouw in de binnenstad, halverwege de NS stations Arnhem Centraal en Arnhem Velperpoort, ondergaat hiervoor een ingrijpende metamorfose. Verdeeld over drie verdiepingen komen er kleine kantoor­units evenals kantoorvloeroppervlaktes tot ruim drie­duizend vierkante meter, uniek voor Arnhem. Journey Offices & Spaces biedt tal van faciliteiten en services. “Ook de contracten zijn flexibel”, zegt Leon de Lobel.

Een werkdag en een werkomgeving moeten plezierig en dynamisch zijn”, zegt Derck Jan Smits. “Je werkende leven is een Journey”, vult De Lobel aan. “Met de toevoeging Offices en Spaces maken we duidelijk dat het om meer gaat dan alleen kantoren. Er komen allerlei ruimtes, zoals een stilteruimte en een kolfkamer, een game room, een biljart, een gym, een yogaruimte en diverse horeca.” Smits en De Lobel zijn namens UTOO verantwoordelijk voor de Arnhemse V&D-plannen.

Multi-purpose-property

De begane grond van het voormalige warenhuis behoudt zijn winkelfunctie over zo’n 3.000 m2 met een restaurant van La Place en de internationale retailer TK Maxx. Journey Offices & Spaces komt op de drie bovenliggende etages. Architectenbureau HofmanDujardin maakte een inspirerend plan om het pand te herontwikkelen en geschikt te maken als multi-purpose-property. De grootste uitdaging in de metamorfose was de vraag hoe een volwaardig kantoor te maken van het oude warenhuis. Vooral de beperkte aanwezigheid van daglicht op de etages vroeg om een goede oplossing. HofmanDujardin bedacht hiervoor een atrium dat daglicht toelaat. Dat daglicht vindt zijn weg ook naar de kantoorruimtes die zich aan het atrium bevinden en allemaal een grote glazen wanden hebben. Smits: “In het atriumgebied komen alle hospitality en shared services die voor iedereen toegankelijk zijn. Dat geldt ook voor het dakterras. Of je nu één werkplek huurt of een hele verdieping, iedereen is er welkom.”

Trap als tribune

Bij de hoofdentree komt de receptie en een luxe koffiebar die ook toegankelijk is voor passanten. Er komt een mogelijkheid om pakketjes te laten bezorgen en/of afhalen. De gevel wordt transparant en de gebouwgebonden installaties op de 3e verdieping aan de voorzijde, die eigenlijk op de mooiste plek zitten, verhuizen naar een andere plek in het gebouw ten faveure van luxe offices met uitzicht op Musis Sacrum. De trap over de volle breedte in het atrium kan ook dienst doen als tribune, bijvoorbeeld bij een evenement. De nieuwe inrichting krijgt hier en daar ronde accenten, ‘een knipoog naar het verleden van het gebouw als warenhuis’.

Plug and play-units

De eerste verdieping meet ruim 3.500 m2 en is in delen of in zijn geheel te huren. De tweede verdieping is een fractie kleiner en is ook in delen of helemaal te huren. Beide verdiepingen krijgen aan de randen van het atrium horecavoorzieningen. Op de derde etage komen ‘plug and play’ kantoorunits, van één tot zes werkplekken. Units koppelen is een mogelijkheid. De Lobel: “Vandaag het contract tekenen en morgen al aan de slag.” De derde verdieping bevat ook de vergaderruimtes die toegankelijk zijn voor gebruikers van alle verdiepingen. Tot slot is er het multifunctionele dakterras van 400 m2, met veel groen.

Meer commitment

De Lobel: “Wij zitten als The Office Operators dedicated op het gebouw en investeren er ook in. Dat is redelijk uniek en vertaalt zich in meer commitment naar het gebouw en de gebruiker. De praktische kant van het beheer en onderhoud gebeurt daarom ook met lokale partijen, zodat we snel kunnen schakelen. Klein ongemak, zoals een kapotte deurklink op vrijdagmiddag, lossen we direct op en schuiven we niet door naar de nieuwe week.” De hele renovatie gebeurt overigens zo duurzaam mogelijk en het gebouw heeft straks de best mogelijke energielabels, wat resulteert in lagere lasten voor de gebruikers. De planning is om in februari 2020 open te gaan. Makelaars die aanvragen krijgen voor kleinere kantoorunits kunnen die neerleggen bij UTOO.
De Lobel: “We zijn nog in gesprek met een partner die de horeca wil invullen en die ook ‘roomservice’ biedt. Eigenlijk hebben we het over de hotelisering van het kantoorleven.” Bijkomend voordeel van alle gedeelde ruimtes, is de kruisbestuiving die er gaat plaatsvinden. “Ideeën uitwisselen, sparren, samenwerken; de vrije ruimte is ideaal om anderen te ontmoeten.”

Journey Offices & Spaces ligt op loopafstand van twee treinstations. Er is een bushalte voor de deur, een inpandige parkeergarage en een fietskelder. De Lobel: “Ook met de auto is het prima bereikbaar, terwijl je middenin de dynamiek van de stad zit.”

Media

Contact persoon

Leon de Lobel
leon.delobel@theofficeoperators.nl
06-50518518
Gegevens
Samenwerking
Media

Contact persoon

Leon de Lobel
leon.delobel@theofficeoperators.nl
06-50518518

Media

Er zijn geen samenwerking beschikbaar

Scroll naar boven