Senioren Huisvesting Nederland:
Presentaties van locaties en projecten in Nederland

Maandag 10 december 2024 zal Jager Media een nieuw magazine crossmediaal op de markt brengen over verschillende woonconcepten voor senioren. Over twintig jaar is het aantal 65-plussers met meer dan 40% toegenomen. De behoefte van deze doelgroep om langer zelfstandig te kunnen blijven wonen wordt steeds groter. Er moeten dus meer geschikte woonvormen voor senioren bijkomen, die aansluiten bij de wensen en behoeften van onze ouderen.

Wij presenteren in de nieuwe jaareditie woonlocaties in verschillende gemeenten en laten voornamelijk de Nederlandse gemeenten, vastgoedmarkt (projectontwikkelaars, architecten, woningcorporaties, institutionele beleggers) en particuliere woonzorgorganisaties hun locaties en woonprojecten presenteren. Redactioneel zullen wij in samenwerking met kennisinstituten de woningmarkt in beeld brengen.

Onderwerpen

  • Presentaties van woonconcepten voor senioren door gemeenten en provincies (o.a. locaties), projectontwikkelaars, architecten, woningcorporaties, institutionele beleggers en particuliere woonzorgorganisaties.
  • Zoeken naar geschikte locaties met passende voorzieningen en naar mogelijkheden om de doorstroming van senioren te stimuleren. Grondbeleid, kavels en vastgoed voor woonvarianten senioren.
  • Presentatie van verschillende woonconcepten voor senioren
  • Stimuleren om senioren naar geschikte locaties te verhuizen en te helpen met praktische belemmeringen, financiering, enz…
  • Inzichten om zorggeschikt wonen voor senioren te realiseren.
  • Maatwerk en persoonlijke aandacht voor senioren die gebruikmaken van de doorstroomregeling (doorstroming op de woningmarkt voor particuliere woningeigenaren)
  • Het verbinden van wonen, welzijn en zorg
  • Het bouwen van vitale woongemeenschappen
  • Programma Wonen en Zorg voor ouderen, benoemt het nieuwe kabinet de urgentie om woningen voor senioren te bouwen.
  • Nadenken over levensloopbestendig wonen.
  • Transformatie zorgvastgoed.
  • Woonservicegebieden, adviesrapport van de SEV, over hoe het concept woonservicegebied verder ontwikkeld kan worden.

Response- en verspreidingsgegevens

De samenstelling van het netwerk en de uitgifte van het magazine ‘Senioren Huisvesting 2024/2025’ is voornamelijk bedoelt voor de professionele doelgroep, maar de particulier (senioren) kan deze editie ook online bestellen op www.jagermedia.nl  Op maandag 10 december 2024 introduceren wij het online-magazine (URL) in een MailChimp-campagne, die naar ruim 1.400 personen worden toegezonden (in de mailboxen!). Daarna wordt het print-magazine kosteloos toegezonden (oplage: 4.500 exemplaren) naar verschillende doelgroepen, die affiniteit hebben met senioren huisvesting;

Er verschijnt ook een digitale versie op de eigen webpagina van het magazine.
Daarnaast wordt de inhoud gedeeld via relevante social media.
De aangesloten partners ontvangen ook magazines en de online tools voor de verspreiding onder hun relaties.

Online in het nieuwe communicatiejaar

Gelijktijdig starten wij ook met de LinkedIn-campagnes (meer dan 10.000 volgers; privé en zakelijk account) voor onze deelnemers. In het nieuwe communicatiejaar kunnen deelnemers terugkomen om nieuwe of bestaande content (opnieuw) te plaatsen op onze LinkedIn-accounts. Wij zullen hiervoor via de mail contact opnemen in de maanden februari, mei, augustus en oktober. Hieruit volgen circa 1.500 likes, 600 comments en 70.000 views. Uw crossmedia uitgever reageert ook op posts van de deelnemers. Tevens leveren wij de online-tools (LR-PDF publicatie en URL online-magazine) voor eigen marketing. De publicaties van de deelnemers worden doorgeplaatst op www.jagermedia.nl (1.500 tot 2.500 bezoekers per maand) de bibliotheek van alle content.

Extra print-magazines leveren voor events
Het is mogelijk om in samenspraak met Jager Media het print-magazine naar extra doelgroepen te sturen of extra print-exemplaren te bestellen voor eigen gebruik. Hieraan kunnen kosten zijn verbonden, in verband met het verhogen van de oplage.

Wilt u partner worden en meedoen
in het communicatieplatform?

Scroll naar boven